Anyakönyvi okirat kiállítása
Az eljárás kérelemre indul.
Az ügyfél vagy annak törvényes képviselője, vagy meghatalmazott kérelmezheti.
A kérelem postai úton, elektronikusan ügyfélkapun, vagy személyesen megjelenés útján a polgármesteri hivatal központi ügyfélszolgálatán lehet előterjeszteni.
Az At. 73.§ (5) bekezdése alapján az anyakönyvi okirat kiállítása iránti kérelmet bármelyik anyakönyvvezetőnél elő lehet terjeszteni.
Amennyiben az elektronikus anyakönyv az igazolni kívánt adatot tartalmazza azonnal. Ha az anyakönyvi okirattal igazolni kívánt adat az elektronikus anyakönyvnek adattartalma, de az elektronikus anyakönyvbe még nem jegyezték be, a bejegyzéstől számított nyolc napon belül kell kiállítani, és azt a személyesen megjelent kérelmezőnek átadni vagy a kérelmezőnek elküldeni.
Szükséges okiratok:
A kérelmező személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványa, és a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványa
Az ügyintézés díja:
Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény (a továbbiakban: Itv.) az eljárás illetékmentes.
Vonatkozó jogszabályok
2010. évi I. törvény az anyakönyvi eljárásról
429/2017. (XII.20.) Kormányrendelet az anyakönyvi feladatok ellátásának részletes szabályairól
1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
Papír alapon benyújtható kérelmek:
- Kérelem házassági anyakönyvi kivonat kiadása iránt
- Kérelem halotti anyakönyvi kivonat kiadása iránt
- Kérelem születési anyakönyvi kivonat kiadása iránt
Elektronikusan benyújtható kérelmek:
- Az Elektronikus Ügyéntézési felületen beküldhető kérelmek